NP| Els centres d’educació especial se senten invisibles davant la decisió del Govern d’eliminar les quarantenes només a les escoles ordinàries

  • Dincat, representant del sector de la discapacitat intel·lectual a Catalunya, considera que cal aplicar els mateixos protocols tant a l’escola ordinària com als centres d’educació especial

  • El col·lectiu insisteix en la importància que l’administració escolti i tingui en compte l’opinió dels professionals i famílies abans de prendre mesures que els afecten directament

Dimecres, 23 de febrer de 2022. Dincat, representant del sector de la discapacitat intel·lectual a Catalunya, lamenta que, una vegada més, el Govern doni l’esquena a l’Educació Especial i prengui decisions sense tenir en compte la realitat del sector. Ho ha fet davant l’anunci dels Departaments d’Educació i Salut, amb relació a la desaparició de les quarantenes per contacte estret amb un positiu de Covid-19 per a totes les escoltes ordinàries, però, en cap cas, per als centres d’educació especial (CEE).

En aquest sentit, Dincat, que representa un total de 57 d’aquests centres a Catalunya, els seus alumnes i famílies, considera que s’hauria d’aplicar el mateix protocol per a totes les escoles i que, en cas contrari, el Govern no fa més que estigmatitzar l’alumnat amb necessitats educatives especials.

“No té cap sentit que s’apliquin protocols diferents. El nostre alumnat ha de tenir els mateixos drets i deures que el de les escoles ordinàries, i deixar-los al marge d’aquest procés de desescalada i tornada a la normalitat constitueix un greuge comparatiu”, lamenta Toni Garrich, representant d’Educació Especial a Dincat. “La discapacitat intel·lectual no és una malaltia en si mateixa i, en cas que un alumne tingui patologies associades que el faci més vulnerable de contraure la Covid-19, la decisió de confinar-lo ha de ser, en tot cas, d’un professional de la salut i de forma individual, i no de forma generalitzada a través d’un protocol que afecta a tot l’alumnat”, afegeix Garrich.

La decisió del Govern ha agafat per sorpresa al col·lectiu que ha denunciat, de nou, que l’administració prengui mesures que els afecten directament sense tenir en compte l’opinió dels professionals d’aquests centres que, en definitiva, són aquells que coneixen la realitat d’aquests alumnes i les seves necessitats.

Per tot plegat, Dincat, ha traslladat el seu desconcert  als Departaments d’Educació i Salut i s’hi ha posat a disposició per treballar plegats per garantir una atenció de qualitat a l’alumnat matriculat, així com en la defensa dels seus drets.

DESCARREGA LA NOTA DE PREMSA